Terug naar de zee... - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu Terug naar de zee... - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu

Terug naar de zee...

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Heleen

03 Februari 2016 | Thailand, Takua Pa

Hallo iedereen,

hier zijn we weer met een verslag uit het verre Thailand. We hadden enkele dagen geen internet, dus er is alweer veel te vertellen!

Eerst terug naar onze jungle avonturen in Khao Sok. Na onze trekking door het tropische oerwoud, boeken we een Lake Day Trip voor een ganse dag en eerlijk gezegd weten we niet goed wat er ons te wachten staat... Na een busrit van een uur en een flistbezoek aan een lokaal marktje komen we aan het meer aan.

We stappen op de longtailboot en varen volle snelheid het meer op, dat vinden Yuna en Hanne uiteraard de max. Ondertussen komen we steeds meer de karsten terecht (hoge verticale rotsen in het water), supermooi. Na een tocht van 1u worden we gedropt aan één van de oevers en moeten we te voet verder, een fikse wandeling op het middaguur maar de kindjes stappen superflink door het woud. Na het oversteken van een mierenautostrade komen we aan enkele bamboevlotten, hupla weer het water op. Na een halfuurtjen varen komen we aan een grote grot. Daar krijgen we een zaklamp en moeten we de grot in. Hanne vindt dat het ondertussen wel allemaal een beetje spannende avonturen aan het worden zijn maar ze genieten er wel van en wij ook. Dan varen we terug naar één vd floating houses en daar krijgen we een uitgebreide lunch met vis vers uit het meer... en dan komt het hoogtepunt, zwembandjes aan en een duik in het meer. Zalig gewoon. Doodop gaan we terug naar ons huisje in de jungle.

Donderdagochtend betalen we de rekening voor onze Lake trip. Yuna is doopdop en je kan er echt niks mee aanvangen. We hadden ze nog beloofd om met de olifant op stap te gaan dus belofte maakt schuld. Hanne gaat op stap met mama en ik zit samen met Yuna. We volgen een riviertje stroomopwaarts de jungle in, terug stroomafwaarts valt Yuna bijna in slaap. Gelukkig mogen ze nog banaantjes geven aan de mastodonten. 's Middags doen Yuna en ik nog een dutje maar Yuna's humeur zal er deze dag niet meer beter op worden... Vrijdag moeten we een verre verplaatsing maken dus we houden ons hartje al vast...

Na enkele dagen in het oerwoud kijken we er terug naar uit om de zee en het water op te zoeken. We hebben iets gevonden op een klein eiland Ko Jum genaamd. Er is hier zo goed als niets te beleven, behalve strand en zee... De weg er naar toe gaat eerst over land en dan moeten we de ferry op. Een beetje chaotisch allemaal maar uiteindelijk worden we op de zee opgepikt door een longtailboot die ons naar ons huisje brengt. Gelukkig is Yuna weer 100% maar we zijn toch allemaal een beetje groggy als we aankomen op Koh Jum.

We worden er met open armen ontvangen en een halfuurtje later zijn we al geïnstalleerd in ons huisje. Op 5m van het strand... Overal zijn er hangmatten, er zijn schommels, enz... het duurt dan ook niet lang voordat de kindjes in het zand ravotten en daarna in de zee gaan duiken. Voor iemand die rust zoekt is dit ideaal, bijna geen toeristen en bizar genoeg véél mensen met kleine kindjes. Luboa hut op Koh Jum! Een echte aanrader. Het Thais koppel dat deze zaak runt hebben een kindje van twee jaar. Yuna en Hanne zijn er verzot op en gaan er steeds mee spelen. De eerste nacht echter op het eiland zullen we niet snel vergeten... Waarom is voor de volgende keer...

Groetjes
Jurgen, Heleen, Yuna en Hanne

• 03 Februari 2016 - 08:23

Lies:

Waaah! Dat einde!
    Seg, ons zo nieuwsgierig maken?!
    Ik ben benieuwd naar het vervolg...
    Veel plezier daar nog!
    Groetjes,
    Lies

• 03 Februari 2016 - 09:22

Ellen Mols:

Man man, dit is gewoon een droom. Konden we nu maar op een knop drukken en naar daar vliegen.
    Er mist hier iemand zijn vriendinnetje ze :-) !!! Geniet er nog van!

• 03 Februari 2016 - 10:18

Annelies:

Goh, wou dat ik kon ruilen. Zit nu op de luchthaven om in mijn eentje naar de zoveelste mottige conferentie te gaan. Geniet er daar nog van, ben benieuwd vr het vervolg, toch gn spinnen?