Van het strand naar de tempels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu Van het strand naar de tempels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu

Van het strand naar de tempels

Door: Jurgenenheleen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Heleen

26 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Sawadee!!

Hier zijn we weer! Jaja, tot nu toe houden we het nog mooi vol he. Getrouw om de paar dagen een berichtje...

Waar waren we gebleven. Ah ja, Koh Wai... Tja wat kan ik zeggen...Stranden, hemelsblauw water, palmbomen. Woorden te kort, de foto's spreken boekdelen.

Dinsdag zijn we vertrokken op Koh Chang met de snorkelboot. Het was een leuke tocht met voor ons beiden onze eerste keer snorkelen! Het was fantastisch! Net alsof je in een tropisch aquarium zwemt. Overal prachtige vissen, koralen en sea flowers. En natuurlijk elkaar goed uitlachen met die snorkels op ons hoofd. Klein minpuntje: ik (Heleen) was een beetje ziekjes op de boot maar niet opgeven en een touristilleke, beetje eten en en frisse snorkelbeurt hebben ervoor gezorgd dat het over was en ook ik een leuke dag had. Onderweg zijn we nog gestopt aan een paradijslijk strand en we dachten this is it, maar niets was minder waar...koh wai lag op het einde van de tocht op ons te wachten en dat was absoluut het einde!!! We hadden een hutje op 10 meter van de ze (als we ons luikjes 's morgens openklapten lachten mooie palmbomen en een wit strand ons toe :-))

De volgende twee dagen op Koh Wai gebleven. Veel gelezen, gefrisbeed, gegeten en plezier gemaakt met Wouter en Elke. Ook nog eens het eiland rond gekayakt (stijf in ons armen de volgende dag!!) en het lichtgevend plankton bewonderd (dat was echt super, nog nooit gezien, af en toe waren er fel blauwe lichtjes in het water en op het strand (en nee, we hadden niet teveel biertjes op :-))

Tegen vrijdag hadden we het toch ongeveer gehad met rust (die trouwens plots verstoord werd door de Thaise scouts (een heel strand felgroene T-shirts) en bendes Russen die op Koh Wai gedropt werden maar gelukkig niet op ons strand) en werd het tijd om onze reis verder te zetten. Wouter en Elke zijn daar mog een nachtje gebleven dus het afscheid was gekomen :-( Maar het is leuk geweest!! Een hele dag op boot, bus en taxi en 's avonds weer in Bangkok.

Vandaag zijn we vertrokkn naar Ayuthaya, de oude hoofdstad van Thailand vol oud ruines en Boeddha's. Tis hier echt mooi. Vandaag met de fiets en tourtje gedaan en vele tempeltjes gezien, echt de moeite! Veel dezelfd foto's natuurlijk, maar ja ,iedere tempel en Boeddha was weer mooi op een andere manier.

Morgen vertrekken we naar Khao Yai National Park! Trekking door de jungle :-)

Ah ja, nog 1 iets. Het is hier heel moeilijk om foto's up te loaden met als gevolg dat ze af en toe scheef op de space staan. Bovendien heb ik al een virus gehad op mijn kaartje (is nu weer in orde, dank u mams en Egbert) en geheugnstick (die mee is naar Belgie). Jurgen kan zijn kaart beveiligen dus het zou kunnen dat vanaf nu alleen Jurgen zijn foto's erop komen. We zien wel hoe het verloopt...

Alle, hou jullie daar allemaal goed, bedankt voor al die lieve berichtjes en we zullen proberen af en toe eens persoonlijk te antwoorden maar die computers zijn hier traag!!! We doen ons best :-)

Kus,

Jurgen en Heleen

• 26 Januari 2008 - 14:09

David:

Het ziet er gewoon schitterend uit...
    Hier is het rustig... 3 weekends zonder wedstijden...(en ze praten nog altijd evenveel op training :-))
    Nog heel veel plezier...

• 26 Januari 2008 - 17:02

Angel:

Jurgen en Heleen,

Kzou het begrijpen moest je zeggen dat je nooit meer terugkomt (wel ni doen e ;)) !
    Is daar echt superprachtig, hopelijk komen jullie nog veel op zulke plaatkes zoals dat tropische eiland...
    Ook blij om te zien dat jullie nog steeds samen rondtrekken en elkaar nog niet kwijt zijn geraakt ;)
    Hier alles nog steeds in orde, behalve dan het weer...
    Ik laat mama ook nog eens iets typen maar dat zal voor volgende keer zijn!
    Alvast vele groetjes van mij en Matyas!!!

xxx uw zuster

• 27 Januari 2008 - 08:56

Mollie:

Elaba,
    Man man zoals Tony al zei zou ik het ook wel zien zitten om naar daar te komen ze. Da ziet er daar echt wel super uit. Deze morgen zijn we ook eens opgestaan met de zon, maar het is te koud om in T-shirt buiten te lopen hihi. Heb gezien dat den Tony ook vroeg om foto's van schone wijvekes. Hij heeft hier al genoeg met zijn PLayboy waarin zijn Anneke staat. Maar als ge schone venten ziet Heleen dan mag je wel es foto doorsturen. Want wij mogen ook es kijken en genieten é. Hehe.
    Allé moatjes geniet maar verder é jong en wij zullen verder genieten van jullie foto's.
    Groetjes Mollie en Tony xx

• 27 Januari 2008 - 13:33

Ilse:

zeg zeg, david...zoveel praten wij niet ze :-)
    idd, drie weken geen wedstrijd. joepie, meer kans om te oefenen en niet achteruit te vallen op het veld!
    gisteren was er een verrassingsfeestje voor Stefanie haar verjaardag. twas geestig en ze zag er heel content uit :-)
    ik heb iedereen de groetjes overgebracht. bedankt voor het mailke btw :-)
    als ik u verhalen lees en u foto's bekijk verlang ik ook wel naar zo een vakantie...
    geniet er verder! en blijven schrijven, 't is leuk om te lezen. (aangename examenontspanning)
    nog 1'tje en dan eindelijk gedaan :-)
    dag! xx

• 28 Januari 2008 - 15:09

Mama:

Jawadde,

Vanuit mijn zetel, met mijn ogen toe, zit ik direct op dat eiland bij jullie...
    Maar helaas, bij het opendoen kom ik tot de conclusie dat het slechts een illusie is.
    Toch vraag ik me af, zou jullie ma niet zijn, hoe jullie dat doen met de was? Hebde gulder wel propere onderbroeken aan?
    Jürgen, daar nog niets gevonden zodat we daar allemaal kunnen blijven? Anders moogt ge zo een hutje kopen voor ons ze...met ons beetje geld zouden we daar wel paar jaar kunne leven he? Of ist daar toch nog duur?
    Hoe warm is het daar eigenlijk, nog steeds niet verbrand?
    Hier gaat het leven nog steeds zijn gewone gangetje...werken werken werken maar ons vakantie komt ook dichterbij!

Blijf maar zoveel berichtjes sturen, het is plezant jullie op die manier te kunnen volgen zodat we hier beetje gerust zijn en voor een stukje kunnen meegenieten!

PS: we houden van jullie, nog veel plezier.

Mama en groetjes van pe

• 28 Januari 2008 - 16:21

Pa:

hello daar heleen enjurgen alles is daar nog dik in orde zeker hier zie ik ook nog geen verandering allen spytig da ik julie fotos ni meer kan bekyken heb al eens die link gevraagd aan je zusje maar ze heeft het ook zo druk he vele groetjes pa christine

• 29 Januari 2008 - 15:14

Jurgen Mariman:

Hallo daar, klinkt fantastisch, maar hier is het nog veeeel leuker (niet jaloers hoor). Have fun.