Bangkok, city of angels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu Bangkok, city of angels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu

Bangkok, city of angels

Door: Jurgenenheleen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Heleen

18 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Sawadee!

Hier ons eerste berichtje. We zitten nu al twee dagen in Bangkok en zijn ons aan het aanpassen aan de Aziatische stijl: lekker eten, mooi weer, en ons eerste krampje is al gepasseerd :-) Maar het is hier fantastisch en we zien het al helemaal zitten voor de komende drie maanden.

Bangkok... wat een stad!!! We kijken onze ogen uit. Op elke hoek van de straat is er wel iets te beleven. Eetkraampjes, mannen met overladen karren, tuktukskes, man met slang, waarzeggers, ... Gisteren de toerist uitgehangen en enkele mooie tempels bezocht: Wat Phra Kae (koninklijke tempel) en Wat Pho (met een Boeddha van 44 m lang!!). Daarna nog wat rondgekuierd en op goed geluk enkele straatjes ingeslagen en zo een beeld opgevangen van het echte Bangkok. Marktjes waar er bijna geen toeristen liepen, een stukje authentiek havengebied, ...

Momenteel zitten we in een guesthouse vlak bij Khao San Road. De backpackersstraat van Bangkok en heel gezellig. Gelukkig zitten we in een zijstraatje zodat de grootste drukte aan ons voorbij gaat. Gisterenavond Wouter en Elke ontmoet!! Heel leuk weerzien! Zij hadden natuurlijk vele verhalen over wat ze allemaal meegemaakt hebben en wat wij nog gaan meemaken. Veel om naar uit te kijken dus.

Vanmiddag gaan we gaan fietsen in Bangkok. Voor mensen die hier al geweest zijn lijkt dat pure zelfmoord, maar der is hier een Nederlander die een route uitgestippeld heeft die verkeersvrij is en het zou een hele ervaring moeten zijn. We zijn benieuwd! Vanavond spreken we af met mijn ma en Egbert die vandaag toegekomen zijn. Kijk er al naar uit!
Morgen of overmorgen gaan we naar Koh Chang! Tropisch eiland :-) Misschien hebben we daar geen internet maar we proberen jullie in elk geval op de hoogte te houden!!

We hebben foto's geplaatst op jurgen zijn space (http://fonteyne13.spaces.live.com) en we geven toe, het zijn er een beetje veel voor twee dagen. Maar ja, al dat moois!! We hebben ook elk een fototoestel, wat niet veel helpt natuurlijk :-)

Vele groetjes,

Jurgen en Heleen

• 18 Januari 2008 - 08:02

Vlaene:

Schitterend om te van jullie terug te horen. Was jullie 'bijna' aan het missen...stel je voor!! :-)
    Het zijn magnifieke foto's dus ik denk dat jullie nog een schitterende tijd tegemoetgaan! Geniet er alvast van met volle teugen! Tot hoors!

Groetjes, Vlaene

• 18 Januari 2008 - 15:59

Molsie:

elaba,
    De max jong om jullie zo te zien genieten. Ik krijg meteen ook zin om te vertrekken. Hier is het lekker aan het regenen. Maar gelukkig is het alweer weekend.
    Geniet er maar van é moatjes en tot hoors é.

Groetjes van Kristof en mij xxxxx

• 18 Januari 2008 - 16:36

Pa:

ben zeer bly da julie goe aangekomen zyn en wens julie mooie maanden vele groeten pa en christine hier giet het water maar ja wa wil je belgie groetjes

• 20 Januari 2008 - 13:33

Angel, Maty En Mama:

Goedlevers,
    Ondertussen hebben we onze tickets ingeruild voor een reis naar Thailand...dus verschiet ni als ge ons daar tegen het lijf loopt ;)
    We missen jullie maar wanneer we de foto's zien gunnen we het jullie van harte!
    Hier in Eeklo nog niets verandert.
    We zullen jullie berichtjes afprinten zodat me kan vertellen aan pe waar jullie precies zitten ;)ze zal daar in haar ver verleden wel al eens geweest zijn!
    Aja goed nieuws, de gangsters die collega Kitty hebben neergeschoten zijn opgepakt!
    Berichtje van Matyas: Buiten het feit dat club brugge uit de competitie is gezet, angelique commissaris is geworden en ma een lief heeft (nen marokkaan) is er nog niet veel gebeurd...
    Berichtje van ma:voorzichtig zijn, bij elkaar blijven en voor elkaar zorgen! Begin ook maar naar een droomhuwelijklocatie te zoeken! Als je een kindje zou maken doe het dan op een droomeiland zodat het niet teveel op nen boeddha van 44m lang trekt ;)
    (goed grapje van ma he)
    vele groetjes ook van pe uit de eikelstraat en van me en pe van beneden!!!
    Angelique, Matyas en Mama
    xxx

• 20 Januari 2008 - 13:35

Angelique:

Verandert = veranderd :)

• 20 Januari 2008 - 17:44

Pa :

hallo jurgen heleen alles oke daar volgens de fotos alles zeer goe is daar mooi hier alles goe moe juist vrydag operatie hebben in myn mond ben er ni happig naar maar ale het komt wel goe e vele groetjes pa en christine en maak er een spetterende reis van tot later eens

• 20 Januari 2008 - 23:17

Ilse:

hallo,
    leuk te horen dat je het daar goed stelt heleen. geniet er van é!
    dit weekend hebbben de handbal dames 2 verloren tegen Dendermonde. we hebben wel veel bijgeleerd van Ethel die massaal veel tips heeft gegeven aan mij, annelies & Hélène. (nieuwkes moeten nog veel leren é)
    :-)
    dames 1 heeft spijtig genoeg ook verloren, heb het niet gezien dus kan geen verdere info geven...! maar ik vermoed dat iemand anders hier wel een uitgebreid verslag zal neertypen.
    tot de volgende!
    groetjes,

• 21 Januari 2008 - 16:01

Mama:

Er is iets ergs gebeurd in Eeklo...Angelique en ik zijn groen uitgeslaan van jaloezie!!!
    We zijn blij dat jullie het zoooooo goed hebben met jullie tweetjes...tis leuk om zo snel een berichtje te krijgen en om foto's te zien. Hier is nog steeds alles dik in orde! Ook meme en pepe lezen jullie berichtjes...

Nog heel veel reisplezier en tot mails!!

Mama, Angelique en Matyas

• 22 Januari 2008 - 20:42

Pa :

jurgen ik kan je fotos ni meer bekyken stuur me eensje gegevens terug ben ze kwyt steek hier nogal wa uit met pc groetjes

• 22 Januari 2008 - 21:37

Muizenhollerkes:

Zopas de foto\'s bekeken, super !!En dit is nog maar een begin. Ik zou zeggen, vooral blijven genieten, oppassen voor de darmpjes en als ge zin hebt in een klein Thai-ke : gazze geven. Tot schrijfs.

Oh ja, Egbert moet eens lachen op de foto, het is tenslotte Annelies\' verjaardag ! Of was de aperitief nog niet gearriveerd ?

Vele groetjes uit het grijze België

Aurel, Christel, de \"blokkertjes\" Melina en Dries, Leander en Yara

• 28 Januari 2008 - 15:04

Mama:

Jawadde,

Vanuit mijn zetel, met mijn ogen toe, zit ik direct op dat eiland bij jullie...
    Maar helaas, bij het opendoen kom ik tot de conclusie dat het slechts een illusie is.
    Toch vraag ik me af, zou jullie ma niet zijn, hoe jullie dat doen met de was? Hebde gulder wel propere onderbroeken aan?
    Jürgen, daar nog niets gevonden zodat we daar allemaal kunnen blijven? Anders moogt ge zo een hutje kopen voor ons ze...met ons beetje geld zouden we daar wel paar jaar kunne leven he? Of ist daar toch nog duur?
    Hoe warm is het daar eigenlijk, nog steeds niet verbrand?
    Hier gaat het leven nog steeds zijn gewone gangetje...werken werken werken maar ons vakantie komt ook dichterbij!

Blijf maar zoveel berichtjes sturen, het is plezant jullie op die manier te kunnen volgen zodat we hier beetje gerust zijn en voor een stukje kunnen meegenieten!

PS: we houden van jullie, nog veel plezier.

Mama en groetjes van pe

• 01 Februari 2008 - 19:05

Pa :

hello hier pa nog even zeer mooie fotos christine heeft gekeken tot aan die spin daarna heb ik haar ni meer gezien vele groetjes pa en christine

• 04 Februari 2008 - 18:46

Pa:

jaa jurgen heb nog nooit zoveel foto s gezien in myn leven vraag me wel af of da geen piranhas zyn dan vrees ik wel voor een voetje of een beentje hoor grapje myn ingreepje is goe verlopen heb er wel een weekje pyn aan overgehouden mar ja ben een taaie just like you vele groeten pa en christine

• 04 Maart 2008 - 17:35

Angel En Maty:

Hey broere en Heleen!
    Net terug van Egypte! Reis is ook heel leuk geweest, we hebben genoten van de zon en zijn uitgerust terug gekeerd! Was een leuk hotel maar pas 2 maanden open, dus nog veel te doen! Maar we hebben goed gegeten en lagen aan een heel mooi strand
    Jullie beleven daar ook nog steeds mooie tijden zo te lezen, waar we heel blij om zijn! Geniet nog van jullie reis en vooral van elkaar!!!
    Vele groetjes,

je (schoon)zus en matyas

Ps: ik laat mama ook dit berichtje nog lezen zodat ze ook nog eens kan antwoorden he ;)