From Banana beach to the jungle... - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu From Banana beach to the jungle... - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu

From Banana beach to the jungle...

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Heleen

27 Januari 2016 | Thailand, Takua Pa

Je denkt dat je niet gaat verbranden. Je zorgt ervoor dat de kindjes ingesmeerd zijn. Je zet je pet op. Je zet hun pet op. Je twijfelt maar neemt toch de boot richting Coral Island, tegenwind... ook dat nog. Maar daar ligt Banana Beach en daar kan je snorkelen. Je ziet allerlei gekleurde vissen, zeesterren en een ietwat gele Nemo maar ondertussen ben je wel weer vergeten dat je kan verbranden. Yuna kan nu ook al snorkelen, ook dat nog. 's Avonds komt je doodop terug van een zalig dagje strand en raad eens. Je rechterbovenbil is verbrand in de vorm van Gorbatjov's wijnvlek. Welkom in Thailand...

Op vrijdag hadden we reeds de verjaardag gevierd van meme Lies. Luieren aan het zwembad en daarna de lokale economie steunen. Zondag is onze laatste dag samen, Yuna en Hanne krijgen we alweer met geen stokken uit het zwembad. Volledig steriel gaan we s'avonds eten op den dijk van Rawai. Ongetwijfeld onze lekkerste maaltijd tot nu toe. Alleen is Heleen niet zo lekker vandaag en kruipen we vroeg in ons bedje, misschien komt het wel door die rechterbovenbil.

Na afscheid te nemen van Egbert en Annelies trekken we met de bus richting Khao Sok National Park. Snel worden de haren van Yuna en Hanne nog geknipt bij de kapster naast het hotel. En dan trekken we richting oerwoud... De kindjes vinden dit uiteraard superspannend, 5u later zitten we aan ons bamboe huisje middenin het oerwoud. Jammer dat we geen audiofragment kunnen toevoegen van onze eerste nacht, je hoort vanalles maar weet echt niet wat het is... We verblijven in de Khao sok Riverside cottages, echt een aanrader. Basic maar proper, en alle toeters en bellen van het oerwoud zijn aanwezig.

Op dinsdag maken we een stevige wandeling door het centrum van het park. Na welgeteld 15m van de parking komen we onze eerste slang tegen, blijkt die uiteraard ook giftig te zijn. Na enkele km komen we de eerste apen tegen. Yuna en Hanne vinden dat super maar blijven op een veilige afstand. Tip: je mag ze echt niet gaan voederen want dan worden ze agressief. Eindelijk aangekomen aan de waterval klauteren we over de rivier en vinden we een klein strandje. Kleren uit en het water in! Daar zit je dan met je twee kleine meisjes in the middle of the jungle...

Moe kruipen we vanavond allemaal in ons ne(s)tjen...

Slaapwel
Jurgen, Heleen, Yuna, Hanne

• 27 Januari 2016 - 15:22

Lies:

Denken dat je niet zal verbranden...?
    Been there, done that ;-)
    Veel succes met die rechterbovenbil!

En vooral nog heel veel plezier met al die superspannende belevenissen!
    Geniet ervan!

Groetjes, Lies xx

• 27 Januari 2016 - 15:50

Juf Els:

OOOOOOH Juna en co, wat een mooie reis die jullie nu beleven, juf is toch wel een beetje jaloers hoor! In ons klasje zijn er superveel kindjes al ziek geweest en ook de juf gaat al drie dagen werken met haar medicijnentasje dichtbij... Yuna , jouw vriendinnetjes vinden dat je lang wegblijft hoor ;) ik denk dat ze je al beetje missen, de juf trouwens ook. Maar geniet maar van al dat moois, leuks, lekkers op jullie trip! Nog veel plezier daar samen!
    lieve "snot"knuffels van de juf en al de kleuters uit de klas!

• 27 Januari 2016 - 17:17

Iris:

Lucky you ;-) Geniet er nog maar volop van!

• 27 Januari 2016 - 19:52

Angelique :

Hela lieverds!!
    Man man wat een verschil,ik hele dagen op en af naar Brussel, doodop, trein op trein af. Jullie daar zo aan het genieten,het is een feit,ik ben jaloers! Geniet maar verder het ziet er super uit!! Vele kusjes vanuit het verre bentille,we missen jullie hoor!!
    (Schoon)zus/tante, ferre noor en nonkel Tom xxx

• 27 Januari 2016 - 20:11

Juf Nele :

Hoi daar Hanne en Familie!
    Wat leuk dit allemaal te lezen, wat een onvergetelijke reis beleven jullie daar. Het klinkt de MAX daar in Thailand en dat is het zeker ook!
    Hier zoals juf Els al zei, in alle klassen heel veel zieken :(
    We missen het 'huisje' wel in onze klas hoor... De kindjes vragen: 'Is Hanne nu nog steeds op reis?" :p Gelukkig kunnen we via deze weg ondertussen volop genieten van jullie verhalen.
    Tot snel,
    juf Nele en de schatjes van patatjes van 2KC!

• 29 Januari 2016 - 15:30

Oma:

Dag broer, ik schrijf even in de naam van ma! Oja geslaagd vr mijn theoretisch examen met 91%,nog slimmer /:-) dan je denkt,ik hoor het tot hier :-) oma ; eindelijk kan ik jullie verslag lezen. Blij dat alles goed is met jullie. Hier ook alles ok met de poes,kippen al 3 x uitgebroken.
    Vele groetjes en nog veeeeel amusement:-)
    Oma

• 30 Januari 2016 - 18:15

Ellen:

Hey, We kunnen eindelijk eens jullie verslagen lezen. Man man, om jaloers te zijn.
    Hier ook de ene zieke na de andere.
    Een beetje zonne-energie zou welkom zijn. Breng maar mee é!
    Het ziet er daar zalig uit, Geniet er nog van!