Being lazy in paradise - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu Being lazy in paradise - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu

Being lazy in paradise

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Heleen

22 Januari 2016 | Thailand, Phuket

Na 4 dagen in Thailand zijn we al helemaal geacclimatiseerd aan zon, zwembad, strand en vooral ook veel lekker eten en drinken. Maar beginnen bij het begin, onze lange heenreis naar het paradijs.

We vertrokken bij sneeuw, en 24u later was het 32 graden. In Brussel stapten we op het vliegtuig en onmiddellijk kwamen alle herinneringen van Thailand terug door een prachtig uitgedoste stewardes met bloemen en onze eerste Sawadee Ka (hallo in het Thais). Pure nostalgie voor mij en Jurgen en we zagen het al volledig zitten. Wel eerst nog een lange weg te gaan. De vlucht Brussel - Bangkok ging heel goed (mede dankzij de grote keuze aan filmpjes, zowel voor ons als de kindjes) maar spijtig genoeg met maar een uurtje slaap voor Yuna en Hanne. Niet zo fantastisch als je landt om 23u30 onze tijd, maar 5u30 Thaise tijd en dus een nieuwe dag begint. Nu ja, na lang wachten aan de immigration, een vlucht van een uur van Bangkok naar Phuket (waar mama heel de tijd wegdommelde en de kindjes klaar wakker waren, hoe doen ze dat toch???) en een autorit van een uur naar het hotel (waar mama en de kindjes op de achterbank sliepen en Jurgen vooraan ongemakkelijk zat door de warmte en de rijstijl van de chauffeur :-)), kwamen we eindelijk aan in ons hotel. En daar wachten meme Lies (Heleen's mama) en Egbert ons op! Die waren hier al een paar dagen, ideaal dus om ons de weg te tonen. We verblijven in Thai Palace Resort, op Rawai Beach. Heel leuk hotel, met mooie tropische tuin, leuke zwembaden en prachtige kamers. We hebben een familiekamer met twee slaapkamers en een aparte zitruimte. Ideaal dus met onze twee kleine meiden.

De afgelopen dagen hebben we hier de buurt een beetje verkend, maar vooral ook veel niets gedaan, uren gezwemd (want de kindjes willen niets anders en het is overdag veel te warm om iets te doen), veel gegeten en ja, uiteraard ook wel eens iets gedronken ;-). We hebben een hele leuke bar Nikita ontdekt aan de overkant van de straat, aan de zee met veel lichtjes 's avonds, helemaal zoals we het ons voorstelden. We blijven hier 7 nachten en het dat is ideaal voor zowel ons als de kindjes om uit te rusten, aan de warmte te wennen en te genieten van het samenzijn met meme Lies en Egbert. Vandaag was het mijn mama haar verjaardag, dus zijn we maar weer iets lekker gaan eten en drinken :-).

Maar natuurlijk kriebelt het alweer een beetje, dus zijn we al eens de couleur local gaan opsnuiven op het plaatselijke strand waar er alleen Thai zitten en je ogen tekort hebt om alles te zien! We hadden niet verwacht op Phuket nog zoveel authentieke Thaise taferelen te zien. En morgen gaan we een bootje nemen naar één van de plaatselijke eilanden, waar de kindjes al heel erg naar uit kijken!

Oh ja, en voor ik het vergeet! Yuna kan zwemmen! Het is nog niet zoals het moet (zwemleraar meester Nick zou zijn wenkbrauwen fronsen over de techniek, maar ze kan tot de helft van het zwembad zonder hulp. Dus nog veel oefenen en wie weet lukt het helemaal eens we terug zijn! En Hanne, die heeft haar schrik ook overwonnen en dobbert heel de tijd in het zwembad met haar bandjes, maar gaat zo zelfstandig overal naartoe. Dolle pret dus :-)!

Nog 2 dagen hier op Phuket, en dan gaan we naar onze volgende bestemming: het tropische regenwoud van Khao Sok, iets waar we heel erg naar uitkijken! Maar eerst nog even genieten van de rust en heerlijk niets doen!

Vele groetjes van ons allemaal,
Jurgen, Heleen, Yuna en Hanne

• 26 Januari 2016 - 13:16

Fien:

Super om te lezen, jullie gaan een geweldige tijd hebben! Veel plezier!

• 27 Januari 2016 - 06:52

Karoline :

Klinkt als een droom! Geniet er met volle teugen van. Ik hoop dat de kinderen beseffen hoeveel gelijk emze hebben en het heen nog lang gaan herinneren.