Onze eerste week met de mobilhome... - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu Onze eerste week met de mobilhome... - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu

Onze eerste week met de mobilhome...

Door: Jurgenenheleen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Heleen

16 April 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Hallo allemaal,

hier zijn we weer. Het heeft eventjes geduurd voor we weer een berichtje konden plaatsen, maar internet vinden is niet altijd makkelijk. Wifi overal, maar als echte trotters hebben we natuurlijk onze pc niet bij.

Maar alles gaat hier dus supergoed. We zijn al een weekje onderweg met de mobilhome. Echt een leuke manier van reizen!! Helemaal in het begin een beetje eng om te vertrekken met zo een groot ding, maar ondertussen heeft zelfs Jurgn (bijna) geen stress meer om ermee te rijden. En Yuna vind het ook allemaal ok. Die heeft haar draai gevonden in de autostoel en ligt vaak te slapen of vrolijk te zwaaien op de muziek. Nu ja, het blijft een baby, dus in alle eerlijkheid wil er wel eens een huiltje tussensluipen, maar als we ons tempo een beetje aanpassen aan haar, is ze dik tevreden.

Na een weekje rondreizen hebben we al een mooi beeld van de omfgeving hier. Eerst zijn we van San Francisco langs de kust naar beneden gereisd. Prachtige kuststroken gezien! En nu al een goed stuk in het binnenland. Joshua Tree National Park was prachtig!!! Onze camping in de middel of nowhere, volledig in de natuur. Jurgen heeft zelfs een coyote zien lopen langs onze camper (tot mjin grote jaloezie :-))! En nu zitten we in Grand Canyon National Park. Opnieuw een voltreffer! Camperen in de bossen en overdag genieten van de prachtige uitzichten over de canyon! Jaja, het reizersleventje bevalt ons weer volledig :-) !!!

En dan nog een aantal vaststellingen. We hebebn al enorm veel geluk gehad met het weer, al heel de tijd volle zon. En vorige week was het nog aan het sneeuwen in de grand canyon. We zagen al veel wildlife: de coyote is al vermeld, maar ook wilde dolfijnen, otters, zeehonden, elanden, ... En een laatste vaststeling: wat ziojn de afstanden hier groot!! En wat is het nog verlaten! Eergisteren hebben we 300 kilometer gereisd, 4 keer moeten afslaan, al de rest was rechtdoor (tot plezier van jurgen die aan het rijden was :-)) en 2 dorpjes tegengekomen. Voor de rest uitgestrekte vlakte... ongelooflijk dat er nog zo verlaten gebieden zijn in zo een Westers land!

En nu ga ik terug naa man en kind om een kampvuurtje te stoken en te genieten van de (soms iets te koude) avond. Bedankt voor alle reacties en tot schrijfs!!!!

Vele groetjes,
Jurgen, Heleen en Yuna

• 17 April 2011 - 11:09

Joke En Tuur:

klinkt echt super allemaal!! Ook leuk dat jullie verslagjes schrijven, kunnen wij ook meegenieten hé :D . Geniet maar volop verder van de natuur en jullie gezinnetje daar en tot over enkele weken!!

xx
    JoKoTu

• 18 April 2011 - 10:34

Saar:

Wat wordt ik hier jaloooeeers van meid! haha. Klinkt helemaal TOP! En die Yuna is toch ook een engeltje hé. Ondertussen is het hier ook een zomers weertje, maar de omgeving ziet er wel minder spectaculair uit moet ik zeggen ;-). Geniet van elke mooie spannende dag daar en ik kijk al weer uit naar meer nieuws. Veel plezier verder! ***

• 19 April 2011 - 16:45

Nathalie Vr:

Amai, dat maakt me toch wel een beetje jaloers allemaal. Zou zo naar huis kunnen rijden, koffer nemen en de auto in kunnen springen naar ...
    Maar helaas denkt de realiteit daar anders over en heb ik gelukkig jullie reisverhalen om van te genieten en het Belgisch zonnetje ! Geniet nog maar verder met volle teugen !

• 20 April 2011 - 08:23

Stutjen:

Hello Jurgen, Heleen, Yuna & ...

SUPER Proficiat eerst hé! De wenskes krijgde als ik op jullie dia-avond wordt uitgenodigd ;-p

Lijkt mij super om daar te rijden! Ik was van plan om deze zomer Canada & Alaska te doen op die manier, maar dat gaat om omstandigheden niet door; wel 3 weken Finland al rondtrekkend...
    Ik ben dus maar wat 'tsjaloes' op jullie :-)

Maak er ne super trip van en als ge nen tornado ziet, tis nie Jurgen die een scheetjen liet, nee, het is er gewoon Tornadoseizoen, so be carefull you guys!

Greetz from very sunny Aalter City

Stutjen
    -x-

• 20 April 2011 - 20:04

Tantjen:

Genieterkes,

Heb hier al een berichtje geplaatst maar tis gelijk niet gelukt!
    Jullie foto's zien er erg leuk uit, ik kijk er naar uit om de rest te zien! Ik zou zeggen geniet nog maar van de laatste weken daar want daarachter ist weer back to reality! Hier int zonnige Bentille alles picobello alleen beginnen we jullie nu wel te missen zelle!! Jurgen, TNS staat er nog en Heleen, Sint Martens Latem is ook nog steeds niet van de kaart geveegd! Let op van het winderige weer en tot binnenkort!! groetjes van mij en tom xxx