One foot of the beaten track - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu One foot of the beaten track - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jurgen en Heleen Van den Fonteyne / Van Assche - WaarBenJij.nu

One foot of the beaten track

Door: Jurgenenheleen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen en Heleen

02 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Hier zijn we weer!

Alweer bijna een week verder in ons tripje en wat wijzer over Thailand. Waar waren we gebleven... Ah ja, Ayuthaya... daarna vonden we dat het tijd werd om eens wat natuur op te zoeken en zijn we naar Khao Yai National Park getrokken. Het grootste en oudste NP van Thailand. Het was echt prachtig! Eerst een namiddagtocht geboekt waarin we een heel grote spin gezien hebben (change dat we daar niet echt extreem bang voor zijn) en 2 miljoen vleermuizen uit een grot zien vliegen hebben. Die beesten doen dat iedere dag om 17.45u! Bijna op de minuut getimed. De natuur is toch prachtig! En ondertussen cirkelen er overal havikken die een lekker vleermuissteakje proberen te vangen. Volgende dag gaan trekken in het park, op zoek naar beestjes! Twas eigenlijk wel grappig. In de auto, plots stoppen want er zijn neushoornvogels of gibbons gestopt en dan allemaal naar de auto spurten want er zijn olifanten gespot! Iets wat niet zo vaak voorkomt! Verder dan de 'Elephant Shit' zijn we niet geraakt maar het was toch spannend :-) Nog een leuke wandeling door het regenwoud, onze eerste maal. Echt schitterend. Overal gigantische bomen en lianen, we zagen Tarzan zo al passeren. Die dag is de telescoop nog paar keer uitgehaald (waarbij de gids foto's door het kijkertje trok voor ons, zo hebben we toch een bewijs dat die beesten er zaten :-)), zijn we nog gaan zwemmen in de waterval van de film 'The Beach' en hebben we nog gejaagd op het spotten van nachtdieren maar dat leverde alleen een angstig konijn op :-) Maar het kon de dag niet meer bederven! Twas super...

Die nacht hebben we de nachttrein genomen naar Nong Khai, een klein stadje aan de oevers van de mekong waar bijna geen toeristen komen. En dat was er aan te merken...twas daar echt rustig. Het leven is daar beetje blijven stilstaan. Echt mooie taferelen gezien. Overdag hebben we voor de verandering een fiets gehuurd en zijn we naar een sculpturenpark van een gekke monnik geweest. Was wel eens leuk. Alleen beetje spijtig van het slechte weer. Tegens 's avonds is het beginnen regenen. De volgende dag de bus genomen naar Chiang khan. Schitterende rit! We hebben echt een glimp opgevangen van het platteland in Thailand. Alhoewel plat... het was een prachtig heuvellandschap. Maar wel veel armoede. En onze locale bus was echt de max. Wat die Thais allemaal meesleuren, ongelooflijk. De bus speelt zelfs koerierdienst, efkes een zware juten zak afzetten een paar straten verder... :-) 'Couleur local'!!! Zeven uren later (lastig, maar we hebben ons geen moment verveeld) werden we gedropt op een kruising. Plots ging de bus niet meer naar Chiang Khan maar richting Loei. Efkes orienteren en daar staat een bord: Chiang Khan 20 km. Leuk! Daar sta je dan... Maar een lief vrouwtje dat geen woord Engels kon maakte duidelijk waar de bus stopte door telkens heftig te zwaaien als we ergens anders naartoe gingen :-)
Chiang khan... We dachten dat het rustig was in Nong Khai maar dit was nog iets anders. Prachtige teaken woningen, de Mekong, bijna geen verkeer (naar Thaise normen), een leuk guesthouse, meer heeft een mens niet nodig om tot rust te komen. 's Avonds nog traditionele Thaise massage en kruidensauna bij super leuk vrouwke. Ze kon geen woord Engels en was heel de tijd in het Thais bezig met veel gelach van haar en ons tot gevolg! We hebben haar helemaal in ons hart gesloten!!

Gisteren in Sukhotai aangekomen in leuk guesthouse gerund door een Bruggeling. Vandaag tempeltjes bezocht. Leuk maar Ayuthaya was beter. Ofwel went een mens aan teveel tempels...

Morgen naar Chiang Mai in het Noorden! Tijd voor natuur, hilltribes en trekkings!

Twas alweer een veel te lang verhaal. ik ga toch eens moeten leren om het wat korter uit te leggen he, maar ge kent mij (heleen) :-) Volgende keer zal Jurgen voor een beknopter relaas zorgen... humhum.....

Ah, en door Thaise virussen durf ik niets meer te riskeren en zijn het voorlopig alleen Jurgen zijn foto's die op myspace komen. Spijtig... Maar ja, safety first.

Doet dat daar allemaal goed en tot schrijfs!

Vele groetjes,

Jurgen en Heleen

• 02 Februari 2008 - 14:08

Mama, Angel, Maty:

Hey daar in luilekkerland,

Het telefoontje deed ons deugd zenne...
    Zoals reeds gezegd is hier alles ok met iedereen.
    Na de foto's te bekijken ziet het er daar bij jullie ook nog altijd goed uit alleen die spinnen vonden we iets minder!
    Ook die vleermuizen zagen er maar griezelig uit.
    Spijtig van de regen maar in dat hete weer zal da wel eens deugd hebben gedaan zeker?
    Die waterval zag er ook wel tof uit, spijtig dat Dicaprio al weg was (ni voor ma, zij vindt dat hij gelijkt op die apen vanop jullie foto's), liever Stef vant VTM nieuws zegt ze ;)
    Ze zou het ook nog zien zitten om in het regenwoud rond te lopen, ziet er spannend uit (tot het zover zou zijn zeker)

Vanavond moet Maty optreden in de Koperen Leeuw, spijtig dat jullie het missen maar kzou er ni voor terugkeren ze ;)
    Nu, 15u zitten we te wachten op een raclette + eten dat ik (angel) gewonnen heb en kan ons wekelijkse uitstapje niet doorgaan.

Vorige week zijn we nochtans voor een paar weken zoet geweest door eens naar Gent te gaan.
    Nog maar 5 min aant winkelen en ma loopt met haar lomp geweld tegen een glazen deur die gesloten was! Toen we gingen eten zaten we naast een ruziemakend koppel, opnieuw de slappe lach!Wanneer we dan naar huis reden begon er ons enen uit te ... door zijnen middelvinger op te steken, ma stormt uit dienen auto, wéér de slappe lach!
    In Eeklo aant station toegekomen mocht ik (angel) nen zatten uit de middenberm oprapen,wéééér de slappe lach...en dan moest ik nog de nacht op...

Dit maar even om jullie te laten weten dat er hier nog niets is veranderd ;)

Nu stoppen we ermee en wachten we weer jullie volgend berichtje af!

Hou jullie goe en tot schrijfs

Mama, Angel, Maty en Pe

• 03 Februari 2008 - 14:26

Thomas:

Hallo daar!
    Het is elke keer weer een beetje wegdromen als we jullie berichten lezen. En als wij het al zo prachtig vinden, dan kunnen we ons wel voorstellen hoe het voor jullie moet zijn daarginds... En ongelooflijk mooie foto's natuurlijk ook (vooral sinds het enkel nog de foto's van jurgen zijn die gepost worden ;-)). In ieder geval nog heel veel reisplezier en geluk gewenst tezamen en tot de volgende!
    Thomas, Chris, Patrick

• 08 Februari 2008 - 08:39

Tom Obreno:

Heleen, Jurgen,

Volgens wat ik allemaal kan lezen en zien (prachtige foto's) beleven jullie daar de tijd van jullie leven!

De Waterduvels missen jullie zeker!
    Jullie hebben vooral onze overwinning op Dorussia gemist, de supersaves van de Jan, auto-accidentje van de Steven, de slaperige blik van Frederik, own-goals van Jacky (voorlopig nog geen maar hij zegt dat hij ze opspaart voor jou), ...

Verder kan ik je enkel zeggen dat jullie met volle teugen ervan moet genieten!

Hou jullie thaai en verras ons met jullie wonderlijke verhalen en foto's.

Bye,

De Waterduvels

• 08 Februari 2008 - 16:58

Landloper:

Toch niet bij Jacky geslapen in Sukhotai ....?